Regulamin sprzedaży online biletów poprzez stronę internetową
www.csklublin.pl
§1
DEFINICJE
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin zakupu biletów poprzez stronę internetową www.csklublin.pl;
Witryna – oznacza stronę internetową dostępną pod adresem www.csklublin.pl, i jej podstrony, której administratorem jest CSK;
CSK - Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, samorządowa instytucja kultury prowadzona przez Województwo Lubelskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury prowadzonym przez Województwo Lubelskie pod nr 14, REGON: 522448506, NIP: 7123437749,
z siedzibą: plac Teatralny 1, 20-029 Lublin,
Użytkownik – osoba korzystająca z Witryny celem zakupu lub rezerwacji Biletu;
Bilet – oznacza dokument uprawniający do udziału w oznaczonym wydarzeniu na miejscu przypisanym do niego, możliwy do nabycia za pośrednictwem Witryny;
Strona Płatności – strona internetowa www.przelewy24.pl, PAYPRO Spółka Akcyjna z siedzibą ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP 779-236-98-87, REGON 301345068, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000347935, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady zakupu przez Użytkowników Biletów za pośrednictwem Witryny.
- Każdy Użytkownik przyjmuje zobowiązanie do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu przed zakupem Biletu za pośrednictwem Witryny.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Witryny oraz, zakupu i realizacji Biletów w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami obowiązującego prawa.
- Zasady sprzedaży biletów na imprezy organizowane w Centrum Spotkania Kultur przez inne podmioty i organizacje zewnętrzne (oznaczone na stronie internetowej jako „Wydarzenie zewnętrznego Organizatora”) są każdorazowo określane przez organizatora danej imprezy. W odniesieniu do imprez zewnętrznych nie mają zastosowania postanowienia niniejszego Regulaminu. CSK nie jest ich organizatorem i nie ponosi odpowiedzialności za ich przebieg.
§3
ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA NA BILET
- Zakup Biletu następuje poprzez złożenie, za pomocą Witryny, zamówienia na Bilet oraz dokonanie za pośrednictwem Strony Płatności zapłaty należności wynikającej z zamówienia, na zasadach określonych w Regulaminie.
- Złożenie zamówienia możliwe jest w zakładce „KUP BILET” będącej podstroną Witryny (www.bilety.csklublin.pl). Złożenie zamówienia następuje poprzez wykonanie w kolejnych podstronach Witryny następujących czynności:
- wybór wydarzenia, którego dotyczyć ma Bilet lub Bilety
- wybór ilości Biletów oraz przypisanych im miejsc na sali,
- podanie danych osobowych Użytkownika (imię, nazwisko, adres email, dane adresowe, numer telefonu komórkowego),
- w przypadku potrzeby wystawienia faktury, użytkownik jest zobowiązany podać dodatkowo adres zamieszkania,
- złożenie oświadczenia o akceptacji warunków niniejszego Regulaminu oraz oświadczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika, o treści wskazanej na podstronie Witryny,
- złożenie zamówienia poprzez kliknięcie w link „POTWIERDŹ REZERWACJĘ”.
- Złożenie zamówienia powinno nastąpić nie później niż w czasie 30 minut od momentu zaznaczenia miejsc na sali, których ma dotyczyć Bilet. Upływ powyższego czasu powoduje wygaśnięcie Witryny i konieczność ponownego rozpoczęcia procedury składania zamówienia.
- Użytkownik ma prawo zamówić Bilety na wydarzenia z bieżącego aktualnego repertuaru CSK, których sprzedaż CSK umożliwi za pośrednictwem Witryny.
- CSK przysługuje prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży Biletów na dane wydarzenie za pośrednictwem Witryny, który może różnić się od okresu sprzedaży biletów w kasie CSK. Jeżeli CSK nie postanowi inaczej, złożenie zamówienia będzie możliwe nie później niż na 90 minut przed godziną rozpoczęcia wydarzenia, którego dotyczyć ma zamawiany Bilet.
- Użytkownik ma prawo do zamówienia nie więcej niż 9 Biletów w jednym zamówieniu. CSK zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości biletów dostępnych przy jednorazowym zakupie w przypadku niektórych wydarzeń
- W przypadku zamówienia Biletów online obowiązują ceny biletów normalnych i nie uwzględnia się zniżek i rabatów.
- Użytkownik, który złożył zamówienie, otrzyma potwierdzenie jego przyjęcia w formie wiadomości e-mail, która zostanie wysłana na adres podany podczas składania zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia zostanie wysłane niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia przez CSK. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia będzie zawierać:
- dane wydarzenia, na które obowiązywać ma Bilet lub Bilety (tytuł, data, sala, miejsce),
- dane zamówionego Biletu lub Biletów (cena),
- numer zamówienia,
- link do płatności on-line (Strona Płatności).
§4
PŁATNOŚĆ ZA ZAMÓWIENIA
- Płatność za Bilet zamówiony za pośrednictwem Witryny możliwa będzie wyłącznie za pomocą Strony Płatności, na którą Użytkownik zostanie przekierowany bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Użytkownik ma możliwość zapłaty za zamówione Bilety wyłącznie za pomocą form płatności udostępnionych na Stronie Płatności.
- Płatność wynikająca z jednego zamówienia powinna zostać dokonana jednorazowo, w całości oraz zawierać cenę wszystkich zamówionych Biletów. Użytkownikowi nie przysługuje prawo do wykonania płatności na raty lub oddzielnie za poszczególne Bilety.
- Płatność powinna być dokonana nie wcześniej niż w momencie złożenia zamówienia i nie później niż w czasie 30 minut od złożenia zamówienia. Po bezskutecznym upływie czasu na dokonanie płatności zamówienie Użytkownika zostanie anulowane, o czym Użytkownik zostanie poinformowany wiadomością e-mail wysłaną na adres e-mail wskazany w zamówieniu. Momentem decydującym o zawarciu transakcji jest data otrzymania przez operatora informacji o wykonaniu płatności. W chwili wpływu środków na konto operatora następuje sprzedaż biletu.
- Ceny wskazane na stronach Witryny, w potwierdzeniu zamówienia oraz na Bilecie są kwotami brutto, zawierającymi podatek VAT obliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Niedopuszczalne jest samodzielne opłacanie zamówienia przez Użytkowników tradycyjnym przelewem na konto CSK. Każdorazowe takie rozwiązanie musi być konsultowane z Biurem Obsługi Klienta CSK. W innym przypadku środki będą zwracane na konto Użytkownika.
- CSK nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki nieprawidłowego funkcjonowania Strony Płatności.
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, sprzedaż objęta Regulaminem nie podlega fiskalizacji, w związku z czym Użytkownik nie otrzymuje paragonu fiskalnego.
- CSK może wystawić fakturę VAT na życzenie Użytkownika, wyłącznie z danymi Użytkownika podanymi przy zakupie Biletu. Użytkownik zgłasza chęć otrzymania faktury VAT drogą elektroniczną, wysyłając wiadomość email na adres: obslugawidza@csklublin.pl w terminie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę. Faktura VAT wysłana jest w formie pliku PDF.
§5
DOSTAWA I REALIZACJA BILETÓW
- Po dokonaniu płatności Użytkownik otrzyma Bilet w formie wiadomości e-mail – około 5 minut od dokonania płatności, nie później jednak niż w czasie 20 minut od złożenia zamówienia. Na adres e-mail Użytkownika zostanie wysłana wiadomość e-mail zawierająca Bilet w postaci pliku w formacie PDF.
- Zakupiony bilet należy przedstawić do kontroli przed wejściem na teren wydarzenia w następujący sposób:
- na urządzeniu mobilnym, w wysokiej rozdzielczości, z widocznym w całości kodem kreskowym;
- okazując wydrukowany bilet wysłany Użytkownikowi w formie pliku PDF (wyposażeniem niezbędnym do wykorzystania Biletu wysłanego Użytkownikowi w formie e-mail jest komputer z oprogramowaniem obsługującym pliki w formacie PDF, drukarka komputerowa z czarnym tuszem oraz biały papier.)
- Wydrukowany Bilet ważny jest od momentu jego otrzymania po dokonaniu płatności, do momentu zakończenia wydarzenia, którego dotyczył. Użytkownik na podstawie Biletu nie ma prawa do udziału w innym wydarzeniu niż tym, którego dotyczy Bilet.
- Użytkownik, który z jakichkolwiek przyczyn nie jest w stanie przedstawić Biletu w sposób wskazany w punkcie 2 niniejszego paragrafu, ma możliwość odbioru Biletu w kasie CSK, na poniższych zasadach:
- bilet można odebrać wyłącznie w kasie CSK,
- odbiór Biletu w kasie CSK możliwy będzie nie później niż w terminie 30 minut przed rozpoczęciem wydarzenia, którego Bilet dotyczy,
- użytkownikowi nie przysługuje pierwszeństwo w odbiorze Biletu przed innymi klientami CSK zakupującymi bilety bezpośrednio w kasie CSK.
- Celem odbioru Biletu w kasie CSK Użytkownik powinien okazać dokument tożsamości (dowód osobisty, legitymację) oraz podać następujące dane:
- numer zamówienia określony w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia,
- adres e-mail i numer telefonu komórkowego, które zostały wpisane w zamówieniu.
- CSK nie odpowiada za niemożność odbioru Biletu w kasie CSK z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności:
- w przypadku chwilowej lub trwałej utraty połączenia z systemem informatycznym weryfikującym wpłynięcie płatności Użytkownika,
- w przypadku niemożności odbioru Biletu ze względu na kolejkę przed kasą CSK.
W takim wypadku Użytkownik nie jest uprawniony do udziału w wydarzeniu, żądania od CSK zamiany Biletu na inny, ani żądania zwrotu płatności lub zapłaty jakiegokolwiek innego ekwiwalentu.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie Biletu osobom trzecim. W przypadku zgłoszenia się w CSK kilku osób z tym samym Biletem, upoważnioną do udziału w wydarzeniu będzie wyłącznie osoba, która zrealizowała Bilet jako pierwsza.
- W przypadku powzięcia wątpliwości co do oryginalności Biletu lub osoby uprawnionej do jego realizacji, pracownik obsługi widza CSK jest upoważniony do zażądania okazania przez Użytkownika dowodu tożsamości w celu weryfikacji danych.
- Użytkownik nie może zamazywać lub trwale usuwać żadnych danych biletu. W przypadku wykrycia takich działań bilet traci ważność, bez prawa do zwrotu jego wartości.
§6
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta art. 38 ust. 1 pkt12 prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umowy, której przedmiotem świadczenia są usługi związane z wydarzeniami kulturalnymi jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; tym samym odstąpienie od umowy nie przysługuje Kupującemu w przypadku zakupu online biletu na Wydarzenie.
§7
ZWROT BILETU
- Zwrot zakupionych biletów może być dokonany wyłącznie w przypadku odwołania Wydarzenia przez CSK, zmiany terminu Wydarzenia, przeniesienia Wydarzenia przez CSK do innej przestrzeni niż pierwotnie zaplanowanej lub przeniesienia Wydarzenia przez Organizatora zewnętrznego w inne miejsce niż CSK..
- W przypadku odwołania lub przeniesienia Wydarzenia CSK bezzwłocznie poinformuje o tym fakcie Użytkowników w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres wskazany w zamówieniu i/lub telefonicznie na numer wskazany w zamówieniu.
- W przypadku odwołania Wydarzenia przez CSK lub przeniesienia Wydarzenia przez Organizatora zewnętrznego w inne miejsce niż CSK zwroty biletów dokonane zostaną automatycznie. Środki za bilety zakupione na stronie www.csklublin.pl i opłacone drogą elektroniczną poprzez system Przelewy24 zostaną zwrócone na konto klienta, z którego dokonana została płatność za bilety, bez konieczności kontaktu Użytkownika z Biurem Obsługi Klienta CSK.
- W przypadku przeniesienia wydarzenia przez CSK do innej przestrzeni niż pierwotnie zaplanowanej lub zmiany terminu Wydarzenia zwroty biletów przyjmowane będą w Biurze Obsługi Klienta CSK w terminie do 21 dni od daty zmiany lokalizacji lub terminu, a w przypadku krótszego przedziału czasowego między przeniesieniem Wydarzenia, a terminem Wydarzenia – do dnia Wydarzenia, tel. (+48) 81 441 56 75, e-mail: obslugawidza@csklublin.pl.
§8
PROCEDURA REKLAMACJI
- Pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące funkcjonowania Witryny rezerwacji i sprzedaży Biletów za jej pośrednictwem przyjmuje Biuro Obsługi Klienta CSK. Wszelkie reklamacje wymagają zgłoszenia pisemnego, poprzez złożenie pisma w Kancelarii CSK lub przesłanie pisma na adres poczty elektronicznej: obslugawidza@csklublin.pl.
- Prawo do składania reklamacji przysługuje wyłącznie Użytkownikom Witryny.
- Reklamacje mogą być przesyłane nie później niż w termie 14 dni od daty powzięcia przez Użytkownika informacji o sytuacji lub zdarzeniu, które było przyczyną reklamacji. O momencie dotarcia reklamacji decyduje data otrzymania reklamacji. Reklamacja wysłana po upływie powyższego terminu nie będzie uwzględniana i nie wywoła skutków prawnych.
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko oraz dane kontaktowe Użytkownika jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
- Reklamacje będą rozpatrywane przez CSK w terminie 30 (trzydziestu) dni od daty ich złożenia.
- Decyzja CSK w przedmiocie reklamacji jest ostateczna i wiążąca. Użytkownik o decyzji CSK zostanie powiadomiony wiadomością zwrotną wysłaną w terminie 7 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
- CSK zastrzega sobie prawo do przechowywania kopii korespondencji z Użytkownikiem.
- Użytkownik ma prawo do dochodzenia roszczeń nieuwzględnionych w postępowaniu reklamacyjnym przed właściwym sądem powszechnym.
- Reklamacje sprzedaży online biletów na Wydarzenia dotyczące płatności elektronicznych dokonywanych przy wykorzystaniu narzędzi internetowych Operatora zewnętrznego Przelewy24, wymagają zgłaszania reklamacji do niego.
§9
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Centrum Spotkania Kultur w Lublinie z siedzibą: Plac Teatralny 1, 20-029 Lublin.
- Kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych należy kierować do powołanego przez Administratora Inspektora Ochrony Danych na adres e-mail: iod@csklublin.pl
- Dane osobowe będą przetwarzane w celach i w zakresie związanym z korzystaniem przez Użytkownika z Witryny, w tym rezerwacji Biletu lub przygotowania i realizacji sprzedaży Biletu.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest zgoda wyrażona w formie „wyraźnego działania potwierdzającego” (art. 4 pkt 11 RODO*) tj. złożenia zamówienia na zakup biletu poprzez stronę www.csklublin.pl Ponadto, podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO* tj. prawo do dochodzenia lub obrony przed roszczeniami w związku ze świadczeniem określonych usług przez Administratora.
- Po wyrażeniu oddzielnej zgody przez Użytkownika dane osobowe mogą być przetwarzane w celach marketingowych, w szczególności do informowania Użytkownika o ofercie programowej CSK oraz prowadzonych z partnerami CSK akcjach promocyjnych.
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika ma charakter dobrowolny, lecz jest niezbędne do rezerwacji i zakupu Biletu.
- Użytkownikom przekazującym dane osobowe przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich uzupełnienia, korekty i aktualizacji; żądania usunięcia danych osobowych; żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych; cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych może być dokonane po przesłaniu stosownej informacji na adres: Centrum Spotkania Kultur, Plac Teatralny 1, 20-029 Lublin lub drogą e-mailową na adres: iod@csklublin.pl
- Dane osobowe przekazane w ramach świadczonej usługi przechowywane będą przez okres pięciu lat zgodnie z przepisami kancelaryjno-archiwalnymi obowiązującymi w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.
- Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO*.
- Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom trzecim w związku z realizowanymi usługami na rzecz Użytkownika oraz na rzecz Administratora, po zawarciu stosowanej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej, nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
§10
POLITYKA COOKIES
- Pliki „cookies” (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika strony www. Ciasteczka używane są najczęściej w celu optymalizacji procesu korzystania z witryny internetowej.
- Polityka Prywatności oraz zasady korzystania z plików Cookies dostępne są na stronach Witryny.
§11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- CSK nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której Użytkownicy składają rezerwacje i zamówienia, i otrzymują Bilety, chyba że problemy z tym związane spowodowane są nieprawidłowym działaniem aplikacji lub podmiotów, za które CSK ponosi odpowiedzialność zgodnie z przepisami prawa. CSK nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości, i potwierdzenia i inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet z przyczyn przez niego niezawinionych, indywidualne ustawienia komputerów Użytkowników oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców zapewniających Użytkownikowi dostępu do sieci Internet.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest dla Użytkowników w siedzibie CSK, w kasie biletowej CSK oraz na stronie www.bilety.csklublin.pl W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się „REGULAMIN SPRZEDAŻY I REZERWACJI BILETÓW NA WYDARZENIA W CENTRUM SPOTKANIA KULTUR W LUBLINIE” dostępny w kasie biletowej CSK oraz na stronach Witryny.
- CSK zastrzega niniejszym, że Regulamin może ulec zmianie w każdym czasie. Za termin wniesienia zmian w Regulaminie należy przyjąć termin opublikowania nowej wersji Regulaminu w Witrynie. W przypadku zmiany Regulaminu, CSK zobowiązuje się do umieszczenia informacji o tym fakcie na Witrynie z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem. Użytkownik bezwarunkowo akceptuje taką formę powiadomienia o zmianach w Regulaminie
- CSK zastrzega sobie prawo do:
- jednostronnego decydowania o zawartości Witryny, dokonywania w nim zmian i modyfikacji, bez konieczności uprzedzania Użytkowników o swoich zamiarach;
- czasowego zawieszania działania Witryny i czasowego zawieszania możliwości zakupu wszystkich lub niektórych Biletów przez Witrynę;
przy czym decyzje te nie będą naruszać praw nabytych uprzednio przez Użytkowników.
- CSK zastrzega, że korzystanie z Witryny odbywa się wyłącznie na koszt i ryzyko Użytkownika. CSK nie udziela żadnej gwarancji, że korzystanie z Witryny przebiegało będzie bez błędów, wad, czy przerw. CSK nie odpowiada za:
- jakiekolwiek ewentualne szkody, które mogłyby wynikać z nieprawidłowego funkcjonowania Witryny bądź też jej czasowej niedostępności;
- jakiekolwiek ewentualne szkody, które mogłyby nastąpić wskutek wejścia w posiadanie przez osoby trzecie danych Użytkownika;
- jakiekolwiek dalsze skutki pobrania informacji ze stron Witryny;
- Postanowień niniejszego Regulaminu nie stosuje się, jeżeli bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa odmiennie kształtują prawa i obowiązki Użytkowników i CSK.
- Wszelkich informacji na temat niniejszego Regulaminu oraz zasad rezerwacji i sprzedaży biletów udziela Biuro Obsługi Klienta CSK, tel. (+48) 81 44 15 675, e-mail: obslugawidza@csklublin.pl